Seed Consultants

Final Distribution

Context

Final Distribution, o companie prahoveana care si-a inceput activitatea ca distribuitor pe piata tiglelor metalice a atins cu timpul performanta de a deveni liderul pietei tiglelor metalice cu acoperire de piatra. De-a lungul anilor, compania a devenit importatorul unic al unor branduri premium de sisteme de invelitori si accesorii conexe pentru acestea, reusind sa creasca notorietatea si imaginea brandurilor din portofoliu.

Provocare

Activitatile de comunicare ale companiei s-au concentrat in special pe brandurile de produs, in detrimentul brandului de corporatie, care nu a fost foarte vizibil. Acesta se confunda uneori cu numele brandurilor de produs din portofoliu, ceea ce dauna imaginii companiei pe piata constructiilor.

In conditiile in care actionarii Final Distribution aveau in vedere extinderea portofoliului de produse, au identificat nevoia unei strategii de brand articulate si coerente, care sa ajute brandul de corporatie si sa eficientizeze bugetele de comunicare alocate fiecarui brand de produs. In acelasi timp, se impunea o improspatare a identitatii vizuale a brandului de companie, astfel incat sa transmita imaginea unui lider de piata.

Abordare

Pornind de la o auditare complexa a brandului corporate, care a inclus analiza teritoriului vizual al brandului in raport cu competitorii, discutii cu stakeholderii interni si externi, dar si intelegerea pietei per ansamblu, echipa Seed Consultants a trasat o noua arhitectura de brand si a articulat platforma de brand. Final Distribution devenea masterbrandul care endorseaza fiecare brand de produs, acestea transferand capitalul lor de imagine brandului mama. Cu timpul, acesta va capata notorietate si o imagine premium, inlesnind introducerea de noi branduri sub umbrela acestuia.

Alaturi de angajatii Final Distribution, echipa Seed a condus o serie de workshop-uri prin care acestia sa constietizeze si sa-si insuseasca noile valori ale brandului, precum si cele mai importante puncte de contact ale acestuia cu clientii. Noua identitate vizuala creata de designerii Seed transpune esenta de lider a brandului printr-un design estetic, care comunica conceptul de inovatie si leadership. Forma perfecta – patratul – da forta logotipului alcatuit dintr-un font geometric, iar culoarea violet diferentiaza brandul de restul competitorilor din piata.

Servicii Prestate

Analiza de brand
Analiza pietei
Platforma de brand
Arhitectura de brand
Identitate vizuala
Branding ambiental
Manual de brand